Word weer fit en
energiek; beweeg met
plezier!

contact

ENERGIE

MEER bewegen begint niet altijd met vaker sporten, maar met MINDER zitten.”

Ons leven speelt zich voor een groot deel af op plekken waar je je nauwelijks nog hoeft te bewegen, we werken achter de computer, rijden in een auto en kijken televisie op de bank.

Dit gebrek aan beweging heeft op de lange termijn een nadelige invloed op onze gezondheid. Het vergroot het risico op hart- en vaatziekten, veroorzaakt overwicht, en draagt bij aan het ontstaan van depressies en stress.

Voor een gezond lijf en een blije geest moeten we dus in beweging komen!

Als leefstijlcoach help ik jou om meer én met plezier te bewegen.

Bewegen houdt je lichaam en geest gezond

Extreem veel of zwaar sporten is niet nodig om de gezondheidsvoordelen van bewegen te ervaren. Dagelijks minimaal een half uur matig intensief bewegen, zoals fietsen of wandelen, heeft op de lange termijn meer effect dan twee keer per week (met tegenzin) een uur in de sportschool vertoeven en de rest van de week een zittend leven leiden.

Energiek en fit

Bewegen zorgt voor een betere conditie van je hart- en bloedvaten en verlaagt de bloeddruk en het cholesterolgehalte. Daarnaast stimuleert het je spijsvertering en verbetert het je longfunctie.

Sterke botten

Voldoende beweging belast je botten, waardoor je lichaam van binnenuit de botstructuur zal gaan verbeteren. Hierdoor worden je botten sterker en ga je botontkalking tegen.

Minder stress

Door te sporten maakt je lichaam de gelukshormonen endorfine en serotonine aan, welke een positieve invloed hebben op je gemoedstoestand.

zoek je een teken van
het universum dat je
zegt dat het nu het moment
is om te gaan beginnen?
dan is dit het teken!

Zo houd je sporten wél vol

Ga je je altijd beter voelen door te gaan sporten? Nee! Als je iets doet wat je niet leuk vindt, als het te zwaar is, of als je te obsessief traint, dan wordt je drijfveer op den duur ik ‘moet’ sporten in plaats van ik ‘wil’ sporten. En wanneer je iets ‘moet’ doen dan is het niet leuk en hou je het vaak niet lang vol.

Zorg voor plezier

Wil jij optimaal de gezondheidsvoordelen van bewegen ervaren, zorg er dan voor dat je iets doet waar je plezier in hebt. Waar word je blij van? Wat vind je over een jaar nog steeds leuk? Als je iets hebt gevonden dat bij je past, zul je zien dat het ook geen moeite meer kost en dat je jezelf steeds meer gaat uitdagen. Luister naar je lijf en doe wat goed voelt. Niet te weinig, maar ook niet te veel.

Kleine aanpassingen

Zorg er ook voor dat je activiteiten kiest die makkelijk in te passen zijn in je dagelijkse leven. Maak ze onderdeel van je leefritme. Hierbij kun je ook denken aan het pakken van de trap in plaats van de lift, of het verruilen van de auto voor de fiets. Je zult zien dat kleine aanpasssingen een groot effect kunnen hebben.

Wekelijks geef ik Slow Sports-lessen in Nijmegen. Benieuwd of dit iets voor jou is?

Wandel je slank en gezond!

Een heel makkelijke manier om dagelijks meer te bewegen is door te gaan wandelen. De afgelopen jaren heb ik zelf de voordelen van wandelen mogen ondervinden. Als drukke werkende moeder had ik niet de tijd om meerdere uren in de week intensief te sporten. Na een werkdag achter de computer plofte ik na het avondeten meestal op de bank. Hoewel ik in het weekend altijd lekker actief was, bewoog ik de rest van de week echt veel te weinig.

Ik besloot om elke avond na het eten een half uur te gaan wandelen. Het duurde even voordat ik dit ook daadwerkelijk élke avond deed, maar toen het eenmaal een gewoonte was geworden, kon ik niet meer zonder. Ik voel me sindsdien energieker, mijn spijsvertering is beter en het heeft me rust gebracht. In de erop volgende periode ben ik het wandelen gaan uitbreiden met lunchwandelingen en later ook met ochtendwandelingen. Zo kom ik dagelijks aan voldoende beweging.

Wandelcoaching

Wandelen is een belangrijk onderdeel in het coachingstraject van meer Meer met Mate Leefstijlcoaching. Je voelt je er energieker door, je spijsvertering verbetert en het geeft je rust. Door de frisse lucht en de natuurrijke omgeving waarin je wandelt zal je stemming bovendien verbeteren, en omdat je hersenen en al je zintuigen optimaal werken kom je vaak spontaan tot creatieve oplossingen.

AANBOD

Elk doel is haalbaar als je maar plezier hebt in wat je doet!

  • Genieten van eten en leven zonder weegschaal
  • Fit, energiek en plezier in bewegen
  • Ruimte voor rust en ontspanning

Zó kan een gezonde leefstijl er dus uitzien!
Wil jij dit ook?

Wil je meer weten?

 

Wil jij graag afvallen, gezonder gaan eten, meer bewegen of weer in balans komen? Of ben je op zoek naar hulp en advies om je doel te bereiken?

Neem gerust contact op via telefoonnummer 06 15 21 02 57 of stuur een mailtje naar mirjam@meermetmate.nl. We bespreken samen jouw wensen en de mogelijkheden van een 1 op 1 coachingstraject.

Een mailtje of telefoontje is geheel vrijblijvend.
Je zit nergens aan vast!